Leerrijpheid

Lois Eijgenraam


Nederlands | 24-03-2020 | 96 pagina's

9789060387696

Paperback / softback


  Bekijk inkijkexemplaar

€ 16,00

 Voorraad in de winkel
   POD (Beschikbaar als print-on-demand.)

   Retour mogelijk binnen 30 dagen na levering

   Gratis geleverd vanaf € 20,00




Tekst achterflap

Motorische ontwikkeling, tanden wisselen, beginnende geletterdheid, dominantie, de kindertekening, lateralisatie, de sociaal-emotionele ontwikkeling...Op veel (vrije)scholen wordt door de kleuterleerkracht, intern begeleider en anderen met grote aandacht gekeken naar kleuters die de overgang van de kleuterklas (groep 2) naar klas 1 (groep 3) gaan maken. Dit boek beschrijft voor ouders en andere opvoeders waar scholen naar (kunnen) kijken bij kleuters tijdens het proces van het vaststellen van de leerrijpheid. Waarom scholen hiernaar kijken, hoe een leerrijpheidsprocedure er uit kan zien, welke leeftijd een kleuter 'moet hebben' en wat een kleuter moet kunnen en zijn, wil het zich in klas 1/groep 3 thuis voelen en tot een andere vorm van leren komen. Begrippen zoals visuele discriminatie, pengreep, sociaal-emotionele ontwikkeling, de kindertekening en vele andere worden toegelicht. De verwachtingen en eisen van de onderwijs inspectie voor de scholen zijn om schreven. De vraag of en hoe ouders het leerrijp worden kunnen ondersteunen, wordt bij ieder ontwikkelgebied beschreven.

Details

EAN :9789060387696
Auteur: 
Uitgever :Christofoor, Uitgeverij
Publicatie datum :  24-03-2020
Uitvoering :Paperback / softback
Taal/Talen : Nederlands
Hoogte :201 mm
Breedte :140 mm
Dikte :13 mm
Gewicht :189 gr
Status :POD (Beschikbaar als print-on-demand.)
Aantal pagina's :96
Reeks :  Opgroeien