Misbruikt


Nederlands | 09-03-2023 | 286 pages

9789090369723

Paperback / softback


€ 22,00

  Toevoegen aan winkelwagen
 Product store stocks

   Bestelbaar

   Retour mogelijk binnen 30 dagen na levering

   Gratis geleverd vanaf € 20,00




Korte beschrijving/Annotatie

Dit boek is het ware verhaal van het meer dan vier jaar durende seksuele misbruik van een tiener door een geestelijke.

Tekst achterflap

Dit boek is het ware verhaal van het meer dan vier jaar durende seksuele misbruik van een tiener door een geestelijke. Het verhaal speelt zich af in de zestiger jaren en verhaalt niet alleen over het seksueel misbruik door de dader van het slachtoffer maar ook over het ‘misbruik’ van psychiatrisch patiënten in de dagelijkse opvang en omgang. Het misbruik speelde zich af in de entourage van een groot psychiatrisch centrum waar de vader van de schrijver werkte als kleermaker en dat geleid werd door een congregatie van geestelijken waar de dader deel van uit maakte. Het is juist deze entourage, gecombineerd met de sfeer en de tijdgeest van de zestiger jaren die dit verhaal beklemmend en verontrustend maken, waardoor het in je geest blijft haken. ‘Misbruikt’ is een verhaal dat verteld moet worden, al was het alleen maar om inhoud te geven aan een werkelijkheid waar velen nog steeds voor weglopen. Dit ondanks het feit dat misbruik door geestelijken uit de katholieke kerk een aantal jaren geleden uitgebreid in het nieuws is geweest. Het boek is direct en toegankelijk geschreven. De auteur neemt geen blad voor de mond maar het is geen oordeel, aanklacht of beschuldiging. Het is een objectief en waarheidsgetrouw verhaal van een intense periode uit de jeugd van de auteur. De auteur zegt zelf hierover: ‘Eindelijk is de tijd gekomen om mijn verhaal naar buiten te brengen en te delen wat mij als kind overkomen is. Dit omdat belangrijke betrokkenen, waaronder mijn ouders, niet meer in leven zijn. Zij hebben het nooit geweten waardoor hen veel verdriet en emotionele schade bespaard is gebleven... Bijna alle foto’s en afbeeldingen aan het begin van elk hoofdstuk in dit boek heb ik zo’n zestig jaar bewaard om de gebeurtenissen in dit verhaal een gezicht te kunnen geven en de sfeer van die jaren weer tot leven te brengen...’

Slogan/Promotie

Dit boek is het ware verhaal van het meer dan vier jaar durende seksuele misbruik van een tiener door een geestelijke. Het verhaal speelt zich af in de zestiger jaren en verhaalt niet alleen over het seksueel misbruik door de dader van het slachtoffer maar ook over het ‘misbruik’ van psychiatrisch patiënten in de dagelijkse opvang en omgang. Het misbruik speelde zich af in de entourage van een groot psychiatrisch centrum waar de vader van de schrijver werkte als kleermaker en dat geleid werd door een congregatie van geestelijken waar de dader deel van uit maakte. Het is juist deze entourage, gecombineerd met de sfeer en de tijdgeest van de zestiger jaren die dit verhaal beklemmend en verontrustend maken, waardoor het in je geest blijft haken. ‘Misbruikt’ is een verhaal dat verteld moet worden, al was het alleen maar om inhoud te geven aan een werkelijkheid waar velen nog steeds voor weglopen. Dit ondanks het feit dat misbruik door geestelijken uit de katholieke kerk een aantal jaren geleden uitgebreid in het nieuws is geweest. Het boek is direct en toegankelijk geschreven. De auteur neemt geen blad voor de mond maar het is geen oordeel, aanklacht of beschuldiging. Het is een objectief en waarheidsgetrouw verhaalvan een intense periode uit de jeugd van de auteur. De auteur zegt zelf hierover: ‘Eindelijk is de tijd gekomen om mijn verhaal naar buiten te brengen en te delen wat mij als kind overkomen is. Dit omdat belangrijke betrokkenen, waaronder mijn ouders, niet meer in leven zijn waardoor hen veel verdriet en emotionele schade bespaard is gebleven. ...Zij hebben het nooit geweten... Bijna alle foto’s en afbeeldingen aan het begin van elk hoofdstuk in dit boek heb ik zo’n zestig jaar bewaard om de gebeurtenissen in dit verhaal een gezicht te geven en de sfeer van die jaren weer tot leven te brengen...’

Biografie

CV Cees Morsch / 18-02-1950 (https://www.linkedin.com/in/ceesmorsch/) Opleidingen: HBS-B, Militair vlieger, MO Nederlands, Studies Fotografie/Video, ‘Bureaumanagement Reclame en communicatie’, Vele opleidingen en cursussen op het gebied van Management en HR. 1964-1969 HBS-B - Petrus Canisius College Alkmaar 1969-1973: Luitenant-Vlieger Koninklijke Luchtmacht (KVV) 1973-1974: scenarioschrijver/regisseur Technisch Film Centrum (TFC) Velp 1974-1976: Hoofd Audiovisuele Afdeling PR Bureau Imaco, Loenen a/d Vecht 1976-1990: Eigenaar/directeur CASE Communicatie Groep (De Bilt); een van de toenmalige grootste zelfstandige reclame- en designbureaus in Nederland. Klanten o.a.: Novotel Hotel Groep, DAF, Zonnatura, Hilton Hotel Groep, Shell, Zilveren Kruis, Unisys, Allergan... 1978-1995: Eigenaar/directeur CASE Audiovisuals; een van de top 3 Audiovisuele Productiebedrijven in Nederland. Klanten o.a.: Postbank, Kluwer, Zweedse handelsdelegatie, Placid-Oil, Volvo, Saab-Scania, Miele, Strukton, … Cees Morsch schreef, regisseerde en/of produceerde meer dan 200 films en documentaires voor TV, overheid en het bedrijfsleven waaronder de Tv-film en miniserie “Tasten in het duister” (1994). 1990-1995: eigenaar/directeur CASE Interactive; een van de eerste en grootste interactieve communicatiebedrijven in Nederland met vestigingen in San Diego (USA) en Turijn (Italië). CASE Interactive werkte o.a. voor Philips, Vredestein, Schiphol, NOC/NSF, Docdata, Bose, Aegon, Anoz... Internet werd gerealiseerd voor o.a. voor Krasnapolsky Hotel, MCI, Dagblad Cobouw, Vredestein, … 1992/1995: Voorzitter interactieve branchevereniging “Associatie Interactief” 1995-1998: Directeur CASE & Grey Interactive na verkoop CASE Interactive aan Grey Advertising, een van de top 5 reclamebureaus ter wereld. Verantwoordelijk voor communicatie en internetsites (ontwerp, concept en implementatie) van o.a. KLM, Webber, BP, Barclay, Monuta, … 1998-1999: “Sabbatical year”, verhuizing naar België, Maaseik. Opstart kunstgalerie Art2Live in Maaseik, België voor Digitale Kunst. Studie van de mismatch tussen mensen, bedrijfscultuur, mentaliteit en invulling van functies die optrad na de verkoop van zijn bedrijf aan Grey Advertising. 2000-2014: Algemeen directeur van de CASE Groep. Actief op het gebied van communicatie, werving en selectie en arbeidsmarktcommunicatie. Ontwikkeling van het DNI test- en matchprogramma op basis van persoonlijkheidskenmerken, competenties, drijfveren en meer. (DNI staat voor ‘Dynamische Natuurlijke Identiteit’). Meerdere prijzen en awards waaronder ICT Award Nederland 2007, Recruitment Award Nederland 2010. Opdrachten zijn o.a. uitgevoerd voor Hogeschool Rotterdam, ROC West-Brabant, ROC Leeuwenborgh (allen studiekeuze); diverse gemeentes w.o. Tilburg, Amsterdam, Sittard, Den Helder en ZO Friesland (Het aan het werk helpen van werkzoekenden) en vele bedrijven, van Strukton tot ASML en van Novotel en Hilton tot Hurkmans (communicatie, werving en selectie, duurzame inzetbaarheid en employability. In 2009 schreef Cees zijn boek ‘Einde aan de onmacht in onderwijs en arbeidsmarkt’ en organiseerde hij het gelijknamige congres in het Beatrix Theater in Utrecht. (Met 270 bezoekers uit onderwijs en HR/recruitment) https://app.box.com/s/jd2bufp7kvuq0b59ts05 September 2014 – december 2019 Directeur-aandeelhouder van de CASE Groep (werving en selectie, communicatie, pr, recruitment, audiovisuele producties). Opdrachtgevers o.a. Europem en ASML. In 2018 werd Cees partner in MatchCASE, de voortzetting van de CASE Groep als creatief en innovatief bedrijf waarin meerdere specialisten samenwerken aan de optimalisatie van het DNI test- en matchprogramma voor maatschappelijke vraagstukken als werving en selectie, duurzame inzetbaarheid, employability, een juiste studiekeuze en andere aandachtsgebieden in onderwijs en arbeidsmarkt. Deze worden of werden o.a. ook op de markt gebracht door dealerbedrijven als HDB&P (Ermelo), Work4all (Zwolle), Opus Magnum (Uden), Spoor DND (Amsterdam) en HR-Innovations (Rotterdam). Cees Morsch was daarbij zelf niet alleen inzetbaar als bedenker, ontwikkelaar en vernieuwer van HR en employability, maar ook als adviseur voor bedrijven en gemeentes op het gebied van communicatie (intern en extern), werving en selectie, duurzame inzetbaarheid en vergroting van de effectiviteit van teams en individuele medewerkers. Cees werkte onder andere voor ASML, diverse gemeentes w.o. Tilburg, Den Helder, Zuid Oost Friesland en Kerkrade, meerdere zorgcentra, diverse MBO- en HBO-onderwijsinstellingen en vele bedrijven. (HR, werving en selectie, communicatie). 2020 Cees woont sinds 2020 in zijn geboortestreek in Limmen (gem. Castricum), is gaan genieten van zijn pensioen, schrijft een boek, geniet van zijn lieve vrouw Ina en zijn creatieve dochter Magalie en weet zijn gedachtegoed op het gebied van optimalisatie van de arbeidsmarkt in goede handen... Indien gevraagd gebruikt hij zijn talenten om te schrijven en creatieve concepten te ontwikkelen als dit aantrekkelijk is qua werk, onderwerp en beloning. Cees is inmiddels 72 jaar maar door zijn sportieve en optimistische levenshouding heeft zijn leeftijd nauwelijks invloed op zijn lichamelijke en geestelijke gezondheid, creativiteit en leef- en werktempo. Cees is te bereiken op crinnosnl@gmail.com of 0642277617

Inhoudsopgave

1) Pink 2) Armoede, kuisheid en gehoorzaamheid 3) Rolleiflex 4) De Stichting 5) Echt talent 6) De donkere kamer 7) Moeder 8) Afdrukken 9) Een bijzondere vriend 10) Hartstikke aardig 11) Heel goed kijken 12) De wereld op z’n kop 13) Het fototoestel 14) Spaanse kraag 15) Echte vrienden 16) Pepe 17) Cornelis B 18) Foto’s 19) Jan van Dubbeldam 20) Henk van Haarlem 21) Piet van de Putte 22) Theo 23) Louis 24) ‘Ik ben blij dat je er weer bent’ 25) Op schoot 26) Anti rok(ken) 27) De prijs 28) Stabilitas 29) Afdrukken 30) Josef B 31) Henk van de Marel 32) George 33) Jezus redt mij 34) Slager Grosman 35) Klaas Liefting 36) In bad 37) Gewoonte 38) Blijven zitten 39) Ina 40) Op de knieën 41) IWEBH 42) Leren gaat voor 43) Close-Up 1 44) Close-Up 2 45) Close-Up 3 46) Naar de kerk 47) Tot de dood erop volgt 48) Slagboom 49) Epiloog 50) Cijfers en overwegingen

Details

EAN :9789090369723
Auteur: 
Uitgever :Foto en Kunst
Publicatiedatum :  09-03-2023
Product :Paperback / softback
Taal :Nederlands
Hoogte :216 mm
Breedte :145 mm
Dikte :23 mm
Gewicht :452 gr
Voorraad : Bestelbaar
Aantal bladzijden :286