Reclame en de Kunst van het Hacken


Nederlands | 11-03-2021 | 199 pages

9789083044064

Paperback / softback


  Bekijk het inkijkexemplaar

€ 19,95

  Toevoegen aan winkelwagen
 Product store stocks

   Te bestellen

   Retour mogelijk binnen 30 dagen na levering

   Gratis geleverd vanaf € 20,00




Korte beschrijving/Annotatie

Een detective in een toekomst waarin Augmented Realiteit het paradigma is zoekt een geheimzinnige kunstenaar die reclameboodschappen hackt en ontdekt de actiegroep die de privacy van mensen beschermt.

Tekst achterflap

In een toekomst waarin Augmented Reality het nieuwe paradigma is, hebben advertenties de vorm aangenomen van menselijke AdBots, die doelpersonen persoonlijk aanspreken om ze een aanbod te doen op basis van wat het machtige reclamebureau AdIntel van ze weet. Alles wat AdIntel weet van mensen laat de directeur visualiseren als poppen in Augmented Reality. Hoe meer ze weten, hoe gedetailleerder de profielen. De mensen met een compleet profiel hebben de gedetailleerdste poppen. Een anonieme kunstenaar hackt de advertenties en zet ze om naar kunstwerken die gericht zijn op een enkele doelpersoon. De hacks vinden plaats in de openbare ruimte en de opnames ervan worden als kunstwerken verkocht in een galerie. De cyberdetective Joris Hamelink krijgt opdracht van de directeur van het reclamebureau om de kunstenaar op te sporen en de hacks te laten stoppen. Joris begeeft zich in de wereld van AdBots en Profielen en komt in aanraking met een verzetsgroep die de kunstenaar helpt en zich tegen de macht van het reclamebureau verzet. Dat zet Joris aan het denken over privacy en zijn eigen rol in deze geschiedenis. Welke kant kiest Joris? Komt hij achter de identiteit van de kunstenaar?

Slogan/Promotie

Een ijzersterk verhaal over een mogelijke toekomst van Augmented Reality, verrassend, spannend en slim geschreven waardoor het boeit van begin tot het einde. Roy Janssen Lead developer en product owner AR / VR team

Biografie

Antoni Dol is afgestudeerd als illustrator op de Gerrit Rietveld Academie, studeerde reclame op de Kunstacademie van Rotterdam, was drie jaar freelance illustrator en werkte twintig jaar als webdesigner en interactieontwerper. Antoni legt zich sinds 2017 toe op schrijven van sciencefiction in de vorm van verhalen en romans.

Inhoudsopgave

Hoofdstuk 1 - De opdracht Hoofdstuk 2 - De aanwijzing Hoofdstuk 3 - De toegangspas Hoofdstuk 4 - De campagne Hoofdstuk 5 - De Markt Hoofdstuk 6 - Het onderzoek Hoofdstuk 7 - De weduwe Hoofdstuk 8 - De dochter Hoofdstuk 9 - Het verzet Hoofdstuk 10 - De verdachte Hoofdstuk 11 - De kunstwerken Hoofdstuk 12 - Het verhoor Hoofdstuk 13 - De hack Hoofdstuk 14 - De evenementen Hoofdstuk 15 - De kunstenaar Hoofdstuk 16 - De studio Hoofdstuk 17 - De bonus Hoofdstuk 18 - Het afscheid Hoofdstuk 19 - De dagpas Hoofdstuk 20 - De schijf Hoofdstuk 21 - De storm Hoofdstuk 22 - Het testament

Details

EAN :9789083044064
Auteur: 
Uitgever :Pumbo.nl B.V.
Publicatiedatum :  11-03-2021
Product :Paperback / softback
Taal :Nederlands
Hoogte :208 mm
Breedte :147 mm
Dikte :22 mm
Gewicht :300 gr
Voorraad :Te bestellen
Aantal bladzijden :199
Reeks :  De superrealiteit
Trefwoorden :  augmented reality mixed reality detective;reclame kunst hacken